Pages

Saturday, April 19, 2014

La Tahzan

Assalammualaikum..



La tahzan, jangan bersedih.

Bila sesuatu perkara yang tak diingini berlaku, janganlah lupa akan hikmah disebalik kejadian.  Satu kau kena pegang dalam hidup, "Allah sebaik-baik perancang, dan perancang terhebat."


Apalah sangat kesedihan kita kat Malaysia ni berbanding dengan kesedihan umat Islam yang ditindas luar sana?

Apalah yang perlu kita sedih sangat sehingga ia akan memakan diri dan sia-sia begitu sahaja?
Apa yang ingin Wa kongsi di sini, Allah s.w.t sangat hebat.  Di beri kita suatu perasaan yang sukar ditafsir oleh kita sendiri.  Bila kita rasa kemusykilan, bila kita rasa tak jelas, mintalah petunjuk dariNya.




Alhamdulillah, Wa dah dapat petunjuk.  Dah lama Wa minta, Dia beri bila Wa dah betul-betul sedia.  Dia beri bila Wa sangat-sangat memerlukan.


Kalau dulu Wa rasa sedih, Wa nak je balik kampus cepat-cepat sebab boleh hilangkan rasa sedih dengan 'assignment', jauh dari masalah.  Bukankah 'assignment' adalah masalah utama pelajar?...  Wa suka sibukkan diri daripada melayan perasaan.  Tidur paling mujarab sebab bila bangun, "TINGG! Wa dah lupa masalah apa?"


Tidur pun dapat hilangkan perasaan itu hanya seketika sahaja, lepas tu depa mai lagi masalah baru, masalah nak fikirkan jalan penyelesaian.  Tak lari mana lahhhh.. -__-"



sibuk..sibuk..sibuk..




Cukuplah dengan petunjuk yang Dia beri.  Taubat tak mau lagi dah camni.  Serik.


Kalau dia dah berubah, Alhamdulillah.  Teruskan.  Tapi Wa nekad, cukup-cukuplah yang dulu.  Wa tak mampu nak hadapinya lagi.  Lagi sekali makan tahun juga nak pulih hati ini.


Apa yang Wa perlu lakukan sekarang, Wa kena istiqomah dengan apa yang Wa lakukan sekarang.  Bekalan dunia akhirat.  Perjuangan harus diteruskan.! jyeah!






p/s:  "Doa kan keputusan Wa lulus semua dan cepat-cepat dapat kerja"  terima kasih daun keladi.  :D

No comments:

Post a Comment