Pages

Monday, January 10, 2011

Nikon...Menguji Kesabaranku

apa cerita ni der??

kali ni aku nak kongsi cerita pasal............jeng3...title pun nikon..mestilah pasal kamera kan3??

apa yang munguji kesabarannya ni?

macam ni,aku memang suka bergambar...pergi mana2 mesti wajib sekeping atau 2 keping gambar..tujuannya,nak improve imej aku...hahha...hang compare la gambar 5 tahun dulu2...mesti banyak beza wooo!!!hahaha...

dulu ma aku ada beli camera jenama Canon...yg murah2 la...aku suka 'shake2' kamera tu...bila kita shake,automatik gambar dalam tu rotate sekali...

ala wawa!! lapuk la...hahaha...biasa la der...aku baru nak explore dunia...

aku dengan akak aku yang second tu mamang berentap bila bergambar....hahah...selalu jugak gaduh dek pasal kamera...
berebutkan canon...ha amek ko!!!ma membeli lagi kamera....kali ni panasonic(lumix)...
ma aku tak akan beli yang mahal2...sebab kami ganas!!wahahah...confirm rosak...

mmg rosak la...canon tu dah rosak dah...angkara siapa tah..aku dipersalahkan...hm...

akak aku pinjam kamera lumix..nak sambut hari konvo kawannya d'uitm..
tahun2010 memang wajib la kamera kat tangan aku...last year der kat sekolah tu..
selalunya,akak aku akan buat slideshow kat tv....kasi tayang satu rumah...tapi kali ni TIDAK!!
hati aku da rasa lain macam...dengan cool....aku buat tak tahu jela.....




PANASONIC(Lumix)

woi!!gila!!sudah rosak!!tapi aku buat muka relax.....cool...palehotak ko!!
lalu,pesalah menjelaskan detik2 tragedi itu...

myn : "time tu baru dapat parking...excited brgmbar,ltak kat peha...nk klua keta....pap!!jatuh kat jalan tar"

pergh!!aku tetap cool pada ketika itu....tapi aku bersungut la....

aku : "tahun ni adik last year..mestilah nak tangkap bnyk2..kenangan tu...da rosak...benci tol!!




NIKON(Coolplix)



cis...beli kamera tak ajak aku...8.0 megapixel??tak kisahlah...kenapa bettery AA..sebab aku tak berapa suka battery cas...kalau masuk hutan,boleh beli battery banyak2..hhahha...pencemar alam..aku akan ubah... :-)

akak aku memang berkenan dengan kamera DSLR...impiannya tercapai...100% tak libat duit parents...hari dia pergi beli kamera DSLR merupakan hari percubaan SPM aku...ohh tidakk!!!




tadaa!!!




hehe...aku sedang belajar menggunakan kamera ini...


p/s : bukan nak menunjuk...kawan2...nanti kita wat video guna kamera ini ok!!


2 comments:

  1. amboi...bkn maen copyrigth dri aqnye blog yerk..;p

    ReplyDelete
  2. siyez x..wahahahha...
    add aq kt fb...aq de wat smthing..

    ReplyDelete